wal

– Det er viktig å ikke gro fast i gamle vaner

«Millennial» møter «Gen Z». Jessheim møter Kroatia. Litt annerledes, og helt perfekt for bransjen. Akkurat slik WAL liker det.

«Putt en j opp i lufta og skrik, Jessheim!». Vi har så vidt kommet til første spørsmål, og Elvira Panic ... synger? Hun er kanskje liten av vekst, men energien er stor og smilet smittende. 

Den sprudlende norsk-kroaten er født og oppvokst i Oslo, men flytta til Jessheim da hun var tolv. Art director ble hun på Westerdals, og etter god erfaring fra selvoppstartede Citrus Studio, Diawéne og frilansoppdrag for diverse byråer, har hun nå landa som innholdsprodusent i We Are Live. 

 Raskt og smidig kvalitetsinnhold

Stillingen innebærer alt fra fotografering til matlaging, og på tvers av ulike bransjer skal Panic bistå hele prosessen fra brief til ferdig konsept. I tillegg vil hun jobbe med scenografi, styling, casting, ta bilder, filme og gjøre etterarbeid. En ny operativ ressurs som gjør at WAL kan levere kvalitetsinnhold raskt og smidig, uten å involvere en tyngre ekstern aktør. 

– Jeg er nok et litt annerledes valg i og med at jeg ikke har særlig byrå-erfaring, men det tror er positivt. Alle har godt av at noen fra «utsiden» kommer inn med annen erfaring og innsikt, og forhåpentligvis har jeg noe nytt å tilføre byrået. Det jobber mye flinke folk her, så det er en ære å bli en del av WAL-familien, sier Panic.

 

Fra kasettspiller til Tik Tok

Med fødeår i 1997 er Elvira født rett inn i den digitale tidsalderen, og hennes digitale kompetanse strekker seg hele veien fra kasettspiller til Tik Tok. For henne er det å kunne sosiale medier like selvsagt som at kvinner har stemmerett.

– Jeg har alltid likt å holde på med sosiale medier. På et tidspunkt ville jeg til og med bli influenser, men fy fader så selvbevisst man blir av det. Jeg la heldigvis tanken fort fra meg. Poenget er at potensialet er stort både for enkeltpersoner og små og store merkevarer dersom man gjør ting riktig. Skal budskapet nå gjennom må det oppleves oppriktig og ikke påtrengende, sier hun.

Better safe than sorry?

Bildestilen til Jessheim-jenta er upolert og ekte, men fleksibel og ikke hugget i stein. Noe som er viktig i et flyktig sosiale medier-univers og med ulike kunder, ønsker og behov.

– Det er viktig å utfordre kunden hvis det trengs, men det er også nødvendig at man jobber sammen. Kunden kjenner gjerne målgruppen sin best, mens jeg vet hvordan, hva og når ting bør fremstilles. Noen ganger er det er fint å kunne møtes på midten, men det er også viktig at man tør å prøve nye ting.

Ofte handler det like mye om å ikke havne bakpå, som å ligge frampå. Da er det ikke alltid at «better safe than sorry»-filosofien er veien å gå. Skal vi tro Elvira er man nødt til å tørre, prøve og feile. Først da vil man finne det beste svaret.

– Ta «kommende» vegetarianere som eksempel. Det starter kanskje med at de kutter ut kjøtt i en måned, og om de liker det forlenger de perioden eller oppjusterer antall kjøttfrie ukedager. Viser det seg at det ikke funker for dem, går de tilbake eller tester andre retninger. Det trenger ikke være banebrytende eller revolusjonerende det man tester ut, men i et marked som utvikler seg såpass raskt, er det viktig å ikke gro fast i gamle vaner og stiler, sier Panic, som gleder seg til veien videre. 

– Jeg elsker å lære, jobbe, og utvikle meg, og gleder meg til å gjøre det videre hos WAL. Jeg har allerede jobbet med spennende kunder som Änglamark, Coop og på flere boligprosjekter, og gleder meg til å ta fatt på nye oppgaver!