wal

Et annerledes idrettslag

I Norge vokser over 100 000 barn opp i lavinntektsfamilier. Mange av dem har ikke mulighet til å drive med organisert idrett. For å skape oppmerksomhet rundt denne utfordringen opprettet vi Heia IF – Norges største idrettslag, uten en eneste utøver.

Heia IF er en del av Coop-dugnaden, et samarbeidsprosjekt mellom Coop og Røde Kors. De dekker medlemskontingent og treningsavgift for barn i familier med svak økonomi, hvilket gjør at flere barn får mulighet til å delta på organisert idrett med venner og klassekamerater. 

Kampanjen består av en hovedfilm til tv og kino, utendørsboard, et stunt på Lerkendal, samt snutter til SoMe. I uttakene blir vi kjent med det uvanlige idrettslaget Heia IF.  

– Vi ble overrasket da vi fikk vite at det er over 100 000 barn i Norge som lever i lavinntektsfamilier og at tallet er stigende. Da vi oppdaget at dette tallet hadde utgjort Norges største idrettslag hvis det hadde vært et faktisk lag, så vi muligheten til å belyse problemet på en litt annerledes måte, og dette ble premisset for hele kampanjen, sier kreatør Simen Frogner.

Hovedfilmen er produsert av WeMake med Alexander Halvorsen på regi.  

vimeo_video_preview


Da RBK møtte Molde søndag 27. oktober ble Molde fulgt ut på banen av maskoter, mens RBK holdt draktene til Heia IF som et symbol på alle barna i Norge som ikke har mulighet til å delta i organisert idrett.  


vimeo_video_preview


Vil du støtte Heia IF? På heia-if.no kan du kjøpe supporterskjerf. Inntektene går uavkortet til Røde Kors som dekker medlemskontingent og treningsavgift for barn i familier med svak økonomi.